یک سال پیش، سقوط بشار اسد به عنوان آزادی روایت میشد. مردم سوریه در میدان اموی رقصیدند. دوربینهای جهان در حال فیلمبرداری بودند. با این حال، آزادی در خاورمیانه معمولاً با قید و بندهایی همراه است – و معلوم شد که قید و بندهای سوریه همیشه در دست کسی خواهد بود
سوال هرگز این نبود که آیا سوریه آزاد خواهد شد یا خیر. سوال این بود که چه کسی معنای آزادی را تعریف میکند و این آزادی به چه قیمتی. دوازده ماه بعد، پاسخها به طرز ناخوشایندی روشن میشوند



